Tipy pro zdravé srdce

Vašemu srdci může pomoci i pár maličkostí, které můžete změnit hned a jednoduše z nich udělat součást vašeho každodenního života.

Vystupte o zastávku dříve

Ideální je ujít 10 000 kroků denně. Ale i menší počet může znamenat velký krok pro vaše srdce.

Jezte z menších talířů,

jezte pestře a vyváženě

Na menší talíře se vejde méně, ale vy budete mít přesto pocit, že jste snědli dost.

Vyměňte výtah za schody

Chůzí nebo během do schodů posílíte své srdce a navíc spálíte až 11 kalorií na jedno patro.

Ryba dvakrát týdně

Ryby jsou zdrojem omega 3 mastných kyselin, tedy dobrých tuků. Dopřejte si je v různé podobě: nejen steak z lososa, ale i čerstvý pstruh, tuňák z konzervy nebo zavináč.

Maso ano, ale libové

Maso, zvláště červené, je výborným zdrojem železa, často však i tuku. Vybírejte si libová masa, případně před úpravou maso zbavte viditelného tuku.

Pečivo nebo těstoviny volte raději celozrnné

Obsahují totiž kvalitní komplexní sacharidy s vyšším podílem vlákniny. Ty jsou hlavním palivem vašeho organismu. Jednoduchým cukrům se vyhýbejte.

Po večeři
zdravotní kolečko

Když nemáte přes den čas, projděte se po večeři. Stačí kousek, za půlhodinky zvládnete vycházkovým tempem asi 2 kilometry. A ještě vám pěkně slehne!

Nahrazujte živočišné tuky rostlinnými

Kromě rybího tuku omezujte všechny ostatní zdroje živočišných tuků. Používejte raději rostlinné oleje, nejlépe řepkový, slunečnicový nebo olivový, a kvalitní margaríny z nich vyrobené.

Trénujte své srdce

Srdce bude odolnější, když ho občas pořádně zapřáhnete. Stačí dvakrát až třikrát týdně intenzivním pohybem.

Hlídejte si tep

Příliš intenzivním pohybem můžete svému srdci naopak uškodit. Hlídejte si svou tepovou frekvenci pomocí sporttestru.