Your webbrowser is outdated and no longer supported by Microsoft Windows. Please update to a newer browser by downloading one of these free alternatives.
Váháte, jestli do svého jídelníčku zařadit jeden rostlinný den v týdnu? Nevíte, jak na to? Nebojte, spolu tenhle oříšek rozlouskneme.

Kdy začít

Zpočátku zvolte den, kdy máte volnější režim a nečeká vás větší pracovní nebo pohybová zátěž – ať máte pro změnu více prostoru.

Plánujte

Zkuste si předem promyslet denní „menu“ a vyhledat si recepty, které byste chtěli vyzkoušet. Inspiraci můžete hledat na internetu, recepty si můžete shromažďovat v tištěné formě anebo si je ukládat do oblíbených záložek v prohlížeči. Spoustu jich najdete i tady, na našem webu.

Opakování menu

Zamyslete se, jestli vám bude více vyhovovat, když se bude „rostlinný den“ obměňovat, nebo to bude naopak stále stejný den v týdnu. Zvolte variantu, která pro vás bude nejjednodušší.

Oslovte známé

Máte ve svém okolí někoho, kdo se stravuje vegetariánsky nebo vegansky? Požádejte ho o recepty na jeho oblíbené pokrmy anebo tipy na restaurace s nabídkou chutných rostlinných pokrmů.

Pestrost je klíč

Nezapomínejte na vhodnou kombinaci různých druhů potravin – ideální je kombinovat luštěniny a obiloviny. Jednoduchým pokrmem může být třeba jen zeleninový salát s cizrnou nebo tofu či celozrnný chléb s humusem a zeleninou. Vyzkoušet můžete i čočkový dhal s rýží nebo kari se seitanem a zeleninou, doplněné rýží.

Zásoby

Nakupte si do ledničky 100% rostlinné tuky a připravujte pokrmy s nimi. Vhodné jsou jak na namazání, tak k přípravě pomazánek. Díky novým recepturám to mohou být 100% rostlinná Flora Original i Flora Light.

Udělejte si radost

Mlsání je povoleno! Třeba prostřednictvím domácího mandlového nápoje s ovocem nebo tapiokového pudinku s mandlovým nápojem a ovocem, doplněným trochou medu či sekaných ořechů.

Pohyb

Přidejte pohyb jednou nebo dvakrát týdně a benefity se znásobí. Běžte si ven lehce zaběhat, ale postačí i rychlejší procházka. Všechno se počítá. Cvičit se vám bude jednodušeji s lehčí stravou v žaludku, což může být další důvod, proč alespoň jednou týdně rostlinnou stravu vyzkoušet.

Luštěniny s lehkostí

Luštěniny jsou pro trávení báječné, ale než si na ně zvyknete, mohou nadýmat. Potíže omezíte tím, že se budete snažit stravu v ústech hodně rozmělnit a jíst pomalu. Pomůže i fenyklový čaj.